Известие

Collapse
No announcement yet.

Луфт в лявата полуоска 1.9 16v JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Луфт в лявата полуоска 1.9 16v JTD

    Колата е Крома 2 1.9jtd 150 к.с но понеже мотора е по-разпространен в 159-ките питам тук. Проблема е тресене и вибрации при ускорение,и то се усеща в ляво. При разклащане на чашата на вътрешното каре цялата чаша има луфт радиален , все едно между нея и диференциала има хлабина. Няма теч на масло от семеринга , но явно има някакъв проблем. Четох мнения по въпроса когато има луфт в карето (вътрешно) спрямо чашата, но при мен луфта е между чашата и диф-а. Всякакви мнения и предложения са добре дошли.

  • #2
    Докато не свалиш полуоската трудно можеш да определиш откъде е луфта...бас държа, че вътрешното каре ти е за смяна. Каретата на 159, 156 пълен фейслифт, фиат Стило и явно и твоята са еднакви. 50лв ми струваше карето от Александър ауто. Смених ги и се оправи.
    Alfa 159 2,4 JTDm Q4
    ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
    ex Alfa 156 1,9 JTD
    ex Alfa 75 1,8

    Comment


    • #3
      Полуоската я свалях като сменях съединителя и луфт в карето не успях да хвана там. Днес като свалях лявото колело случайно пак разклатих чашата и луфт има там, т.е ако хвана полуоската преди маншона на вътрешното каре и се опитвам да я мърдам луфт има само между чашата и кутията. Има едно парче алуминиево хванато на корпуса на кутията около семеринга на лявата полуоска ,но дали държи самата полуоска или нещо такова незнам.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от pi4_s_bravo Покажи съобщение
        Колата е Крома 2 1.9jtd 150 к.с но понеже мотора е по-разпространен в 159-ките питам тук. Проблема е тресене и вибрации при ускорение,и то се усеща в ляво. При разклащане на чашата на вътрешното каре цялата чаша има луфт радиален , все едно между нея и диференциала има хлабина. Няма теч на масло от семеринга , но явно има някакъв проблем. Четох мнения по въпроса когато има луфт в карето (вътрешно) спрямо чашата, но при мен луфта е между чашата и диф-а. Всякакви мнения и предложения са добре дошли.
        По симптомите -тресене при ускорение , трябва да е чашата , не карето .Смяната само на каре не решава проблема или го "решава" временно за няколко хиляди километра в зависимост от качеството на самото каре.Оригиналното е около 140 лв.Евтините са ментаци и естествено се предават доста по-бързо.Чашата се износва в каналите , явно материала не е разчетен за теглото на колата , като парадокса е , че тези чаши и карета ги ползват 159-та , кромата и новото браво , а теглото е доста различно-200-300 кг.и явно това оказва влияние.Интересното е , че масово се предава дясната полуоска , а при теб е лявата.Сигурен ли си и проверил ли си и дясната?Иначе има възможност за рециклиране на чашата , малко е специфично , но се прави и след това се слага ново каре и нещата се решават.Самата чаща си е доста скъпа-около 600лв.
        Alfa Romeo Giulietta 170hp

        Comment


        • #5
          Дясната може би заради висящия лагер е перфектна. Луфт единствено хванах в лявата, мен в случая ме притеснява да не се окаже че нещо по диференциала е износено и затова мърда полуоската спрямо него. При ниски скорости на 2-ра да кажем е като люлеене докато ускорява, на по-високите заради оборотите на полуоската го усещам като вибрация. Ако съм сигурен че проблема е само в чашата и карето ще го правя, лошото е да не се окаже след това че има проблем и по диф-а и луфта си е останал.

          Comment


          • #6
            Щом има вибрация си за каре...колегата е прав, че чашката се износва но при мен специално чашките нямаха външни белези на износеност и бяха идеално гладки на вътрешните стени, виж триподите ми бяха яко разхлопани и в сравнение с новите имага доста луфтове. Оправих се само със смяна на каретата и 20000км нямах проблем и така я продадох. Симптомите бяха "сеене" на предницата при ускорение.
            Alfa 159 2,4 JTDm Q4
            ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
            ex Alfa 156 1,9 JTD
            ex Alfa 75 1,8

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от pi4_s_bravo Покажи съобщение
              Дясната може би заради висящия лагер е перфектна. Луфт единствено хванах в лявата, мен в случая ме притеснява да не се окаже че нещо по диференциала е износено и затова мърда полуоската спрямо него. При ниски скорости на 2-ра да кажем е като люлеене докато ускорява, на по-високите заради оборотите на полуоската го усещам като вибрация. Ако съм сигурен че проблема е само в чашата и карето ще го правя, лошото е да не се окаже след това че има проблем и по диф-а и луфта си е останал.
              Така както го описваш люлеене и после вибрации със сигурност е чашата .Субективното ти усещане , че е в ляво може и да те лъже, а това , че дясната ти се е сторила о.кей ,може да те подвежда.Трябва разглобяване и оглед и на чашата и на карето -/трипода/от човек, който е в час , какво вижда и търси.Впрочем люлеенето и вибрациите изчезват ли след определена скорост или ги има само на 2 -ра и ниска скорост?Ако не изчезват , тогава може и да е нещо по диференциала , ако изчезват си за чаша и каре , но коя не мога да гадая дистанционно.
              Alfa Romeo Giulietta 170hp

              Comment


              • #8
                При висока скорост не се усещат освен когато се подаде повечко газ- тогава има леки вибрации. Най-вече се усещат при плавно ускоряване на 2-ра при обороти под 2000. Ако се наложи смяна само чаша може ли да се намери ,или трябва цяла полуоска?

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от pi4_s_bravo Покажи съобщение
                  При висока скорост не се усещат освен когато се подаде повечко газ- тогава има леки вибрации. Най-вече се усещат при плавно ускоряване на 2-ра при обороти под 2000. Ако се наложи смяна само чаша може ли да се намери ,или трябва цяла полуоска?
                  Само чашата е 600лв.- дясната , лявата предполагам ще е подобна цифра , но както ти казах , за да си сигурен и спокоен е добре да смениш и карето.
                  Alfa Romeo Giulietta 170hp

                  Comment


                  • #10
                    Късата чашка е малко над 300 лв. по спомен.
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • #11
                      При мен симптомите бяха абсолютно същите.Оказа се чашата в ляво,но задължително разглоби и от двете страни за да си сигурен!Каретата ми бяха ОК.Лошата новина е ,че чашата ми струваше 700 лв. и 20 дена чакане на доставка.
                      159 SW 2.4 Jtdm 2007
                      156 TS 1.8 1999
                      Avensis SW 2.2 D4D 2011

                      Comment


                      • #12
                        На едно място в София питах информативно за рециклиране на полуоската- 250лв с шлайфане на чашата ,смяна на трипода и баланс на цялата полуоска с гаранция.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от pi4_s_bravo Покажи съобщение
                          На едно място в София питах информативно за рециклиране на полуоската- 250лв с шлайфане на чашата ,смяна на трипода и баланс на цялата полуоска с гаранция.
                          И после смяна на каре,само с техни карета
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            То това едно на ръка. Проблема на практика къде се появява по-често в лявата или в дясната полуоска? Има ли някаква закономерност или както дойде строго индивидуално? Чисто информативно при Жан цената за смяна на вътрешното каре, шлайфане на чашата и баланс на полуоската 150лв , доволни от него има ли по принцип че повече негативи съм чул.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от pi4_s_bravo Покажи съобщение
                              То това едно на ръка. Проблема на практика къде се появява по-често в лявата или в дясната полуоска? Има ли някаква закономерност или както дойде строго индивидуално? Чисто информативно при Жан цената за смяна на вътрешното каре, шлайфане на чашата и баланс на полуоската 150лв , доволни от него има ли по принцип че повече негативи съм чул.
                              Точно същите симтоми,аз ги сменях преди доста време.Първо два пъти трипод,няколко хиляди километра и същата работа.Смених накрая и от двете страни чашите с двата трипода и всичко заспа.
                              При мен имаше обаче драма и с маншоните,след смяната изхвърли два пъти греста,без маншона да е скъсан и последния път с чашите освен скоби лепихме и с някакво лепило маншоните и всичко заспа.
                              За рециклиране забрави,аз с нови оригинални видях зор,включително имаше и рекламация в фирмения сервиз,както и сменени по гаранция карета...камоли с рециклаж....
                              Alfa romeo GTVex
                              Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
                              Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
                              Аudi A3 1.8 20V 02"

                              Comment

                              Working...
                              X